Porotci Soutěže nejlepšího seriálu ze střední a východní Evropy 2020

Piodor Gustafsson

Peter „Piodor“ Gustafsson má více než třicetileté zkušenosti ve filmovém, televizním a reklamním průmyslu. Od září 2020 pracuje ve společnosti TV4 Media jako ředitel obsahu se scénářem pro severské území. Piodor od března 2016 provozuje také společnost Black Spark Film & TV, filmovou a televizní společnost zaměřenou hlavně na vývoj a produkci místních originálů. Nedávno produkoval film „Žena“, ve kterém hraje Glenn Close a Jonathan Price v režii Björna Rungeho, dříve např. „Sněhulák“ s Working Title Ltd. Předtím pracoval pro švédskou veřejnoprávní televizi SVT jako programový ředitel a dramaturg (commissioning editor) dramatických seriálů, kultury, hraných filmů a dokumentů a byl také členem představenstva SVT.

Gerhard Maier

Poté, co Gerhard Maier více než deset let pracoval ve filmovém a televizním průmyslu, kde doprovázel filmy a seriály během jejich životních cyklů průzkumem trhů, konzultováním marketingových kampaní, vymýšlením webových stránek, psaním press kitů a recenzí a redigoval dvě největší německé zábavní publikace pro zákazníky obchodů, využil svoji celoživotní posedlost televizními seriály založením Seriencampu. Jedná se o první německý festival věnovaný výhradně seriálovému vyprávěčství, který se v roce 2020 bude konat po šesté. V roce 2017 Gerhard založil také interdisciplinární konferenci PLOT o vyprávění příběhů, která spojuje odborníky ze světa filmu, marketingu, umění, technologie a žurnalistiky za účelem výměny perspektiv, inspirace, nechat se inspirovat a navazování kontaktů. Jako expert na vše, co se týká „seriálů“ přednáší a promlouvá na filmových školách, vzdělávacích programech a konferencích.

Elly Vervloet (VRT, Belgie)

Elly Vervloet pracuje jako ředitelka pro mezinárodní dramatiku ve VRT, vlámské veřejnoprávní televizi v Belgii. Strategií VRT v oblasti dramatu je vyrábět vysoce kvalitní pořady s potenciálem oslovit publikum i v zahraničí. Elly za tímto účelem vyhledává mezinárodní finanční partnery a koprodukce. Jejím úkolem je budovat mezinárodní síť kontaktů a prezentovat VRT jako významného partnera v oblasti televizní dramatiky. Podílela se mimo jiné na tvorbě světově úspěšných seriálů Salamander, Team Chocolate a Beau Séjour. Svou práci pro VRT spojuje s působením koordinátorky Dramatické iniciativy Evropské vysílací unie.

Vinca Wiedemann (Dánsko)

Vinca Wiedemann vystudovala filmový střih na Dánské filmové škole (Den Danske Filmskole), brzy se však začala věnovat psaní scénářů. Jako vedoucí akvizic v Dánském filmovém institutu poskytovala podporu vývoji a výrobě mnoha celovečerních filmů a sehrála významnou roli při vzestupu dánské kinematografie. Vinca Wiedemann je mezinárodně uznávanou scenáristickou a dramaturgickou konzultantkou. Spolupracuje s významnými filmovými režiséry jako je např. Lars von Trier, se kterým pracovala na scénáři pro jeho filmy Melancholia a Nymfomanka. Pět let působila jako ředitelka Dánské filmové školy a v zahraničí často působí jako členka think tanků a filmových porot. Nejen na konferencích přednáší o umělecké spolupráci a inovacích, filmovém vzdělávání a filmové strategii.

Cia Edström (TV Drama Vision, filmový festival v Göteborgu, Švédsko)

Cia Edström je od roku 2005 industry ředitelkou a programovou manažerkou filmového trhu Nordic Film Market a výroční konference TV Drama Vision při Göteborgském filmovém festivalu.  V minulosti pracovala jako producentka filmů a kulturních akcí, industry seminářů ve Stockholmu v rámci Evropského hlavního města kultury a ve Švédském filmovém institutu.

Peter Ansorge (NFTS London, Velká Británie)

Peter Ansorge v současnosti vyučuje scenáristiku na Národní filmové a televizní škole (National Film and Television School) v Londýně. Ve filmu a televizi začínal jako script editor a producent u BBC, kde se podílel například na televizní hře Davida Harea s názvem „Licking Hitler“, která získala v roce 1978 cenu BAFTA za nejlepší drama. Po odchodu z BBC následoval kolegu do televizní stanice Channel 4, kde se stal vedoucím akvizic v oblasti fikce a později ředitelem dramatického oddělení Channel 4 pro televizní seriály. Peter Ansorge je také autorem dvou knih o divadle a scenáristice (Disrupting the SpectacleFrom Liverpool to Los Angeles).

Ben Harris

Ben Harris je televizním producentem a scenáristou. Právě dokončil práce na sérii „Mladý Wallander“ (Young Wallander) pro Netflix a Yellowbird. Předtím pracoval jako showrunner na séri „Ransom“. Mezi jeho další scenáristické práce patří televizní seriály „Marcella“ a „Dark Heart“ pro britskou televizi ITV nebo série „Mušketýři“ (The Musketeers), „Hunted“ a „The Paradise“ pro BBC. Jako lektor spolupracuje na postgraduálním programu Serial Eyes, kde vyučuje showrunnerství v rámci amerického systému nazývaném „writer’s room“.

Katharina Böndel

Katharina Böndel vystudovala latinskoamerická studia, politologii a kulturní management. Od roku 2015 pracuje na MFF v Berlíně, kde začala v rámci speciálních sérií NATIVe, později spolupracovala na Evropském filmovém trhu. Nyní je koordinátorkou programové sekce Berlinale Series Market and Conference, kde organizuje třídenní akci a vybírá dramatické série pro seriálový trh.

Porotce soutěže nejlepších webseriálů

Joël Bassaget 

Joël Bassaget od roku 1990 pracuje jako televizní scenárista. Roku 2014 založil blog „Web Séries Mag“ pro online verzi francouzského deníku Liberation, kde recenzuje webové série z celého světa. Je také zakladatelem „Web Series Worldcup“, okruhu festivalů věnovaných krátkým seriálům a webseriálům. Je spoluautorem knihy Short, Narrative & Serialized: A complete guide to the web series phenomenon.